Malá reportáž z centra Varšavy aneb tipy na raw food, veganská a vegetariánská jídla

21.06.2015 14:17

V půlce června 2015 jsem byla 2 dny ve Varšavě, a jelikož jsem jako převážná vitariánka hledala, kde se najíst ve stylu raw food nebo alespoň vegansky či vegetariánsky, bez cukru a ideálně bez lepku, rozhodla jsem se s Vámi podělit o svou malou zkušenost. A byla vcelku příjemná. Pokud budete vyrážet do tohoto hlavního města Polska, a rádi byste si dali oběd nebo večeři ve zmiňovaném stylu, máte možnost se inspirovat právě touto mojí malou reportáží z centra Varšavy.



V samém centru Varšavy byla v roce 2015 otevřena útulná a designově velmi zajímavá nekuřácká raw food & veganská restaurace s názvem Restauracja Ambasada. Najdete ji nejjednodušeji tak, že ze známé hlavní třídy Nowy Świat vejdete do ulice Foksal, na jejímž úplném konci najdete restauraci. Na konci ulice, na adrese Foksal 1, je částečně oplocená historická budova, kde po pravé straně v přízemí je ona zmiňovaná raw food restaurace Ambasada.

V druhé půli roku 2015 by v téže budově měly být zprovozněny i apartmány, což jistě ocení hlavně turisté stravující se převážně raw stravou. Další informace najdete na jejich webu https://restaurantambasada.com/. Přímo u rohu ulic Nowy Świat a Foksal je zastávka městské autobusové dopravy s názvem Foksal. V restauraci Ambasada jsem vyzkoušela raw sushi a raw dort s jahodami. Obojí bylo vynikající, porce tak akorát, a obsluha velmi milá.



Přímo na ulici Nowy Świat jsem viděla kromě spousty různých kaváren (Costa Coffee, Starbucks apod.), restaurací a sushi barů také fresh & smoothie bary. Blízko ulic Foksal a Chmielna, na adrese  ul. Nowy Świat 31, například SKOK NA SOK juice bar. Další pobočky najdete na jejich webu https://skoknasok.pl/.

Níže pohled na ulici Nowy Świat:

Na druhou stranu z hlavní třídy Nowy Świat se nachází například ulice Chmielna, kde jsem viděla malou cukrárničku Cukiernia Nenette Śródmieście (na Chmielna 2), nabízející dezerty bez lepku, bez cukru a bez laktózy. Bližší informace a kontakty na další pobočky najdete na jejich webu www.nenette.pl.



Na stejné ulici, na adrese Chmielna 16, jsem objevila také bio obchod DELIKATESY Organic Farma Zdrowia se zdravou výživou včetně superfoods a raw food. Tato společnost má nejen ve Varšavě síť několika dalších bio prodejen. Více najdete na jejich webu www.organicmarket.pl.



Na adrese Chmielna 35 jsem míjela též restauraci s názvem Česká originální pivní restaurace. Tam jsem sice nebyla, ale možná by někoho z Vás zaujala. Více o restauraci zde https://ceska.pl.



Asi 70 metrů od této České restaurace, na rohu ulice, na adrese Złota 11 jsem nakoukla do menšího krámku „Zdrowa Żywność“ s čaji a zdravými potravinami včetně několika druhů superfoods a sušených plodů.



Pokud si vystačíte s vietnamským jídlem, můžete zkusit třeba nekuřáckou vietnamskou restauraci Du-za Mi-ha na ulici Złota 3. Tam jsem vyzkoušela rýžové nudle se zeleninou a byly velmi dobré. Další pobočky najdete na jejich webu www.duzamiha.pl.



U autobusové zastávky Chmielna 01 najdete dále nekuřáckou restauraci BIOWAY slow food, a to přímo na adrese Ul. Zgoda 3 a také na adrese Aleje Jerozolimskie 54. Více na jejich webu https://bioway.pl. Další alternativa pro přívržence bio a zdravé výživy.



Za dva dny jsem samozřejmě nestihla prozkoumat všechno, ale i tato malá zkušenost by mohla některým z Vás třeba přijít vhod.

Přeji Vám krásné zážitky i „prawžitky“ na cestách! :-)

Sylva

 

Poznámka: © www.vitastyle.cz. Kopírování bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno (více zde »).

 

Zpět

Reklama:

Nejnovější články

Všechny články

© 2015-2024 VitaStyle.cz (www.vitastyle.cz) - všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode