Rozhovor s Miroslavou Malaníkovou – advokátkou, spisovatelkou, vitariánkou a majitelkou MyRaw Café

10.05.2015 19:47

Není tomu dlouho, co jsem zpovídala paní Mirku Malaníkovou pro web www.syrova-strava.cz v souvislosti s jejími aktivitami na poli raw food. Dnes bych Vám, čtenářům webu www.vitastyle.cz, paní Mirku ráda představila trošku obšírněji, neb raw strava není jediná oblast, které se věnovala a věnuje. Moc lidí například neví, že má i vlastní nakladatelství Melanie (www.mm-melanie.cz). Začneme tedy tímto tématem – knihami a literární činností…

Miroslava Malaníková

Sylva (VitaStyle.cz): Kdy jste se rozhodla napsat svou první knihu? Odhodlávala jste se k tomu dlouho anebo Vám přišel nápad a třeba během pár dní jste ho začala realizovat a začala psát první řádky knihy?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Inspirace k první knize, „Mise MM aneb Mesiáš přijde za 7 dní“ přišla velmi spontánně. Myslím, že to bylo na sklonku roku 2009 a koncem března 2010 byla již kniha napsaná. Tato kniha mi šla dobře „od ruky“ a napsala jsem ji za 33 dní. Bylo to asi tím, že myšlenky zrály nějaký čas v mé hlavě a pak to vše muselo jít ven na papír…“

Sylva (VitaStyle.cz): Pokud se nepletu, napsala jste zatím 3 knihy. O jaké knihy jde, o čem pojednávají? Můžete je čtenářům trochu přiblížit?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Ano, přesně tak. Knihy jsem napsala a vydala tři. Vlastně čtvrtá už je na cestě, je dokončená a připravená k vydání. První a druhá kniha (Mise MM I a Mise MM II) je mystický příběh ze současnosti. Za téměř detektivním příběhem se skrývá cesta poznání, co je za naším známým životem a světem, zda existuje ještě něco navíc, duchovní svět, život po životě, propojení minulých životů se současnými, náš duchovní úkol v životě, atd. Třetí kniha je určena pro jiné čtenáře, děti do 12ti let, ale pokud vím, čtou ji i dospělí. Jmenuje se Jeho veličenstvo chrt a pojednává o životě chrta v Irsku, kterého stihne neblahý osud vysloužilého závodníka. Na jeho příběhu jsem se snažila nenásilnou formou přimět čtenáře k zamyšlení, zda všechny lidské činy jsou v pořádku a zda by neměla být více upřednostňována láska nejen ke zvířatům, ale i k lidem samotným.“



Sylva (VitaStyle.cz): Která z těchto knih se Vám psala nejsnadněji a byla nejrychleji napsaná? A která Vám naopak dala nejvíce zabrat?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Jak jsem již odpověděla v předchozí otázce, nejsnadněji se mi psala první kniha, Mise MM I. U dalších knih jsem se více zamýšlela nad jejich obsahem, aby přinesly čtenářům ty informace, které jsem jimi chtěla sdělit. Nedá se však říct, že by mi nějaká z knih dala tak říkajíc „zabrat“. Všechny jsem psala ze silných, duchovních pohnutek, nejen pro zábavu. Moje knihy nesou vždy takovou informaci, ke které jsem se v danou dobu dostala a považovala ji za důležitou ke sdělení.“  

Sylva (VitaStyle.cz): S jakými ohlasy na knihy jste se setkala? Jaké pocity ve Vás ohlasy vyvolaly?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Ohlasy čtenářů byly velmi silné. Mnozí čtenáři se mnou vedli čilou korespondenci, někteří se se mnou i setkali. Pokud byly ohlasy písemné, jsou k přečtení na stránkách mého nakladatelství www.mm-melanie.cz. U některých ohlasů mi vyhrkly i slzy… štěstí a dojetí.“   

Sylva (VitaStyle.cz): Jak vlastně vznikl název Vašeho nakladatelství? Proč zrovna Melanie?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Nakladatelství Melanie vzniklo hlavně proto, abych své knihy vydala bez jakékoliv cenzury a vysvětlování, proč to takhle chci sdělit. Také mi vyhovovalo, že jsem o podobě obálek, obrazové přílohy a ilustrací mohla sama rozhodnout. Takhle je kniha více autentická a vyjadřuje nejen mé názory, ale mé vnímání knihy jako celku. A název nakladatelství? Je to prosté, vzniklo ze zkomolení mého příjmení a toto jméno se mi vždy líbilo :-)“  

Sylva (VitaStyle.cz): Baví Vás tato spisovatelská činnost? Máte v plánu napsat další knihy? Pokud ano, prozradíte nám jejich téma?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Psaní knih mě velmi baví, ale vždy musím něco prožít, něco vstřebat a něco si osvojit, aby knihy měly silný náboj a jasnou informaci. Již jsem prozradila, že v šuplíku dozrává k vydání pokračování Mise MM I a II, další kniha Mise MM III. Tato kniha završuje pouť jedné rodiny za duchovním poznáním. A téma? Prozradím, že se v knize zabývám symboly kruhů v obilí.“

Sylva (VitaStyle.cz): Jaké školy jste vlastně studovala?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Vystudovala jsem Gymnázium Slovanské nám. v Brně a poslední, maturitní rok jsem strávila v Jevíčku, kde se připravovali studenti ke studiu v zahraničí. Mým snem bylo studovat v Německu, ale nakonec jsem zůstala v Čechách. Studium právnické fakulty v Brně jsem započala až s revolucí na podzim roku 1989. I to mělo svůj smysl.“

Sylva (VitaStyle.cz): Bylo studium na právnické fakultě Vaším osobním přáním nebo jste spíše realizovala přání svých rodičů?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Po maturitě jsem neměla vůbec chuť studovat a začala jsem pracovat v cestovní kanceláři. Studovat právnickou fakultu jsem započala až po té, kdy se uvolnila společenská atmosféra a mohla jsem si svobodně rozhodnout, čemu se chci v životě věnovat. Advokátní profese pro mě znamenala svobodné povolání, které je nezávislé a řídí se pouze právem (původně jsem myslela spravedlností ;-). Rodiče mě samozřejmě podporovali, ale v té době jsem byla již vdaná a měla 3letou dceru Petru (která se mimochodem před měsícem stala také advokátkou ;-).“

Sylva (VitaStyle.cz): Provozujete advokátní činnost ještě aktivně nebo jste se přeorientovala na svůj současný „koníček“, kavárnu MyRaw Café, podávající syrové pokrmy aneb raw food?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Advokátní praxi provozuji, ale je pravdou, že velkou část mého pracovního dne věnuji kavárně. Pomocí v advokátní praxi mi brzy bude i dcera Petra. Koníček se stal mou prací, co si více od života přát?“

Kavárna MyRaw Café, Praha

Sylva (VitaStyle.cz): Kavárnu MyRaw Café jste otevřela v září 2014. Co Vás k tomuto kroku dovedlo?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Dcera Petra. Stejně jako já je vitariánkou a od začátku roku 2014 jsme si pohrávaly s myšlenkou vytvořit nový koncept podniku s raw stravou, a tím se stala kavárna MyRaw Café.“  

Sylva (VitaStyle.cz): Pořádáte kurzy přípravy raw food jídel?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Ano, pořádáme nedělní kurzy nevaření u nás v kavárně, vždy jednu neděli v měsíci, od 18:30 do 21:00 hod. Příští téma kurzu bude SWEET, tedy dortíky a sladkosti, dále pak BASIC (základy raw stravy) a do třetice srpnový kurz se ponese v duchu nadcházejícího školního roku a našich ratolestí.“   

Personál MyRaw Café

Z kurzu raw česká kuchyně v MyRaw Café

Sylva (VitaStyle.cz): Stává se, že k Vám přijdou i lidé tzv. „z ulice“? Kteří o raw food nic nevědí? Zůstanou a ochutnají anebo raději rychle zmizí?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Většinou tito lidé přijdou jen tak na dobrou kávu, jsou sice překvapeni ze zjištění, že ke kávě podáváme „jen“ ořechové nebo sójové mléko, ale převážná většina zůstane a ochutnají i nějaký dezert. Jsou většinou mile překvapeni a vracejí se k nám pravidelně.“  



Sylva (VitaStyle.cz): Která raw jídla jsou u Vás neoblíbenější – nejprodávanější? Jsou to spíše raw dorty nebo raw pokrmy „slané“?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Dorty a sladkosti, ale slané pokrmy jim šlapou těsně na paty! Jedním z nejoblíbenějších slaných jídel jsou raw míchaná vajíčka, která samozřejmě nejsou z vajec, ale z avokáda.“

Sylva (VitaStyle.cz): Jak proběhly Vaše první raw Vánoce v kavárně? Dělali jste na objednávku vánoční raw cukroví?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Nabízeli jsme štědrovečerní menu den předem 23.12., neboť na Štědrý den jsme měli zavřeno. Byla to obalovaná „ryba“ a bramborový salát z topinambur a kešu tatarky. Objednávek na cukroví se sešlo tolik, že jsme už poslední týden museli zájemce, ač neradi, odmítat. Příští rok se lépe připravíme, abychom uspokojili všechny zájemce.“

 

Sylva (VitaStyle.cz): Jak se vlastně stravujete Vy osobně?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Jsem téměř dva roky vitariánka.“   



Sylva (VitaStyle.cz): Pojďme se vrátit ještě trošku k Vaší osobě, do doby, „kde to začalo…“ Kde a v jakém znamení jste se narodila?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Narodila jsem se v Brně ve znamení Kozoroha.“

Sylva (VitaStyle.cz): Která je (byla) Vaše nejoblíbenější pohádka či pohádková postava?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Pohádky miluji všechny, ale snad nejvíc Popelku. Tím jsem odpověděla i nejoblíbenější pohádkovou postavu.“  

Sylva (VitaStyle.cz): Vzpomenete si, na co jste si jako malá holčička nejvíce hrála? A o jaké profesi jste snila? Čím jste chtěla v dospělosti být?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Ráda jsem si představovala, že umím kouzlit a létat ;-). Od malička jsem se chtěla stát spisovatelkou, a když jsem ještě neuměla psát, mé první básničky zapisovala moje maminka do notýsku. Celé dětství jsem něco psala, povídky, básničky, ale vše dozrálo teprve před pár lety, kdy jsem napsala svoji první knihu.“  

Sylva (VitaStyle.cz): Máte nějaké další zájmy a záliby mimo raw food a psaní knih?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Na další zájmy mi už nezbývá moc času; mimo raw food a psaní knih jsme s rodinou adoptovali dva vysloužilé chrty z Irska, kteří byli odkázáni na smrt. Adam a Angela jsou nedílnou součástí naší rodiny a také kvůli nim jsem se rozhodla napsat knihu „Jeho veličenstvo Chrt“. Prostřednictvím knihy mohu podporovat sdružení „Chrti v nouzi“, kterému věnuji 50,- Kč z každé prodané knihy. Do dnešního dne jsem vybrala hezkých pár tisíc a mám z toho velkou radost. A ještě větší potěšení mi činí myšlenka, že touto knihou „vychovávám“ děti a jejich předčítající rodiče k soucitu nejenom s chrty, ale i s ostatními zvířaty. A ve zbytku svého volného času lyžuji, plavu a pěstuji rajčata a květiny :-)“

Sylva (VitaStyle.cz): Co Vás vždy spolehlivě rozveselí, když zrovna není ten „nejlepší den“? Co Vám pomáhá?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Těším se ze své rodiny, dvou dcer i manžela. Jsem šťastná v naší kavárně a náladu mi spraví nějaký dobrý raw dortík. Rozhlédnu se kolem sebe a vidím spokojené zákazníky. Ráda jsem i se svým týmem a potěší mě jejich nadšení a radost z práce pro kavárnu. A v neposlední řadě jsou to i čtenáři, kteří mě čas od času potěší zpětnou vazbou. Teď mě napadá jeden příklad, kdy mě po čase potkal manžel mé kamarádky, jež vlastní moje knihy. Přiznal se mi, že až po přečtení úryvků a citací z mé knihy Mise MM II pochopil, proč se stát veganem. Vyhrkly mi slzy, opravdu…“

Sylva (VitaStyle.cz): Máte nějaké sny a vize, které byste chtěla uskutečnit v blízké době? Co byste chtěla dokázat třeba do 10 let? Kde se vidíte v roce 2025?
Miroslava Malaníková (MyRaw Café): „Vizí mám opravdu hodně, ale spíš žiju současností a blízkou budoucností, zejména co se týká pracovních plánů. V nejbližší době přemýšlím o sestavení raw veganské kuchařky. Ráda bych otevřela další kavárny/restaurace MyRaw, v Česku nebo i v zahraničí. Jsou to ale dost smělé plány, možná až do roku 2025 ;-). V roce 2025 se vidím stejně jako dnes, zdravá a vitální, tak doufám, že tomu tak i bude!“  

Přeji Vám, ať se Vám Vaše sny vyplní a děkuji moc za příjemný rozhovor.
Sylva Petrová
(www.vitastyle.cz)

Také děkuji.
Miroslava Malaníková
(www.mm-melanie.cz, www.myraw.cz)

Praha 10. 5. 2015

Pozn: © www.vitastyle.cz. Kopírování bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno (více zde »).

Zpět

Reklama:

Nejnovější články

Všechny články

© 2015-2024 VitaStyle.cz (www.vitastyle.cz) - všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode