Rozhovor s Veronikou Klamtovou: „Vždy mě neuvěřitelně uspokojovalo vidět spokojené jedlíky a to mi zůstalo dodnes.“

12.04.2015 19:03

Dnes bych Vás ráda seznámila s ženou, která se rozhodla podnikat ve světě „raw food“ aneb syrové či živé stravy. Poprvé jsem se s ní setkala v žižkovské restauraci Secret of raw. Tato žena se jmenuje Veronika Klamtová a v Praze na Vinohradech provozuje útulnou raw cukrárnu Sweet Secret of raw, kde si můžete bez výčitek zamlsat a dopřát svým chuťovým buňkám nevšední zážitek. V nabídce mají několik druhů raw dortů, k pití si můžete dát kvalitní kávu s rostlinným mlékem, můžete vyzkoušet zelený nápoj z mladého ječmene, tekutou raw čokoládu nebo různé koktejly alias smoothies se super potravinami. Ochutnat tu můžete i domácí raw cereálie, kokosový raw jogurt, mangový puding či raw lívanečky. No, prostě nejlepší bude, když se tam vydáte a ochutnáte sami. :-) Pojďme se nyní seznámit s paní Veronikou a její cestou k raw cukrárně.

Veronika Klamtová

Sylva (VitaStyle.cz): Milá Veroniko, jak se Vám vlastně do života připletlo téma raw food alias vitariánská strava? Kdy poprvé jste se s tímto stylem stravování a „nevařené“ úpravy jídel setkala?
Veronika (Sweet Secret of raw): „S raw food jsem se setkala před třemi lety, kdy můj přítel začal plánovat otevření restaurace Secret of raw. Požádal mě o pomoc s rekonstrukcí prostoru, kde měla restaurace vzniknout. Poté už to byl jen krok k tomu, že jsem se stala provozní a hlavní kuchařkou. Dala jsem tak sbohem kancelářské práci.“

Sylva (VitaStyle.cz): Za jak dlouho se ve Vaší hlavě zrodil nápad opustit restauraci a provozovat vlastní raw cukrárnu Sweet Secret of raw? Předpokládám, že jde o franšízu restaurace?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Ano, jedná se o první franšízu restaurace Secret of raw. Po třičtvrtě roce v restauraci jsem si uvědomila, že provoz je na moje schopnosti moc velký a tak jsme přišli na nápad otevřít něco menšího a hned bylo jasné, že se bude jednat o cukrárnu, jelikož vymýšlení raw dortů se stalo mým velkým koníčkem.“

Sylva (VitaStyle.cz): Zažila jste během provozování raw cukrárny nějaké horké chvilky? Nenarazila jste na nějaká úskalí tohoto vcelku nového podnikání?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Teď se musím smát, jelikož provozování jakéhokoliv podobného podniku je vlastně jedna velká horká chvilka. Není jednoduché dát dohromady dobrý tým a udržet vysoký standard servisu i pokrmů. To je priorita číslo jedna a každý den se o to snažím.“

Interiér cukrárny Sweet Secret of raw, foto: Tomáš Hudolin.

Sylva (VitaStyle.cz): V Praze se postupně otevírají další čistě raw anebo raw & vegan podniky. Nemáte strach, že to nějak negativně ovlivní Vaši raw cukrárnu?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Ne, strach nemám. Vím, že moje dorty mají úspěch a vymýšlím každou chvíli nové a nové, takže zákazníci se u nás nikdy nenudí. Vím, že se ke mně do cukrárny chodí inspirovat nejeden výrobce raw dortů a to mě velmi těší. Je vidět, že se moje nápady líbí.“

Sylva (VitaStyle.cz): Vy osobně se stravujete vitariánsky zcela nebo jen částečně? Dodržujete nějaká stravovací pravidla?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Nejsem čistokrevný vitarián, dlouhodobě se snažím o čistě veganský styl života, ale vždy se mi to nedaří. Netrestám se za to, a když mám chuť, dám si klidně kvalitní kozí sýr. Hlavní pro mě je, abych se do ničeho nemusela nutit. Spousty ovoce a zeleniny jíme denně, zrovna včera jsme si vyrobili domácí rakytníkový džus a děláme menší vitaminovou očistu.“

Sylva (VitaStyle.cz): Máte rodinu, děti? Jak řešíte stravu u nich? A jak se na Vás s ohledem na raw stravu dívají rodiče, příbuzní a přátelé?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Děti zatím nemáme. Moje a Honzova rodina zpočátku brali raw stravu jako pomatení smyslů, ale teď už si zvykli a dokonce se nám podařilo nenásilně začlenit více raw stravy i do jejich každodenního jídelníčku. Moje sestra dokonce začala pracovat u mě v cukrárně jako cukrářka. Maminka přestala konzumovat mléčné výrobky a Honzův tatínek se vrhnul na zeleninové večeře. Myslím, že je to velký úspěch.“

Sylva (VitaStyle.cz): Zpátky k raw cukrárně. Všimla jsem si, že nabízíte výrobu raw dortů na zakázku, včetně raw dortů svatebních a raw cukroví. Jaké množství raw cukroví jste třeba na Vánoce 2014 připravovali?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Na Vánoce 2014 jsem udělala 450 kg cukroví. Byl to opravdu perný měsíc. Potřebovala jsem potom tři týdny odpočinku. Pracovala jsem i 20 hodin denně, abychom poptávku uspokojili. I tak jsme odmítli ještě minimálně 100 kg… S výrobou svatebních dortů jsem začala vloni a letos jsem vytiskla i svatební brožury, kde jsou nafocené různé druhy dortů s různým zdobením a různých velikostí. Zúčastnila jsem se spolu s restaurací také společenské akce Wedding day, kde jsem prezentovala třípatrový desetikilový raw dort z bílé čokolády s malinami a borůvkami, zdobený čerstvými květy. Tento rok jsme dělali již 7 svatebních dortů a to je teprve konec března, myslím, že je o raw svatební dorty čím dál větší zájem. Někdy však pro to musím udělat i nemožné, například jet přes celou republiku, abych dovezla patnáctikilový svatební dort v pořádku…“

Z nabídky Sweet Secret of raw - raw dort borůvkový, foto: Tomáš Hudolin.

Z nabídky Sweet Secret of raw - raw lívance, foto: Tomáš Hudolin.

Sylva (VitaStyle.cz): Nabízíte i raw catering na objednávku? Už jste na nějakých akcích připravovali raw pohoštění?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Ano, restaurace i cukrárna nabízí catering. Minimálně dvakrát do měsíce děláme větší či menší akci. Největší naší akcí byl zatím raut pro 500 osob. Raw catering je velmi nápaditý a poptávají nás většinou společnosti, které si potrpí na modernost a inovaci. Také jsme dělali catering pro několik svateb, kde ženich s nevěstou byli vegani nebo přímo vitariáni. Reakce byly vždy skvělé, všichni byli nadšení.“

Sylva (VitaStyle.cz): Pořádáte i nějaké  raw kurzy či workshopy?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Ano, restaurace pořádá celodenní kurzy a cukrárna půldenní, obojí je jednou za měsíc o víkendu. Na kurzy se lze přihlásit na našem webu. Momentálně máme až do června plno, možná budeme muset přidat další termíny, je to úžasné.“
 
Sylva (VitaStyle.cz): Chodí k Vám i lidé tzv. „ z ulice“, kolemjdoucí, kteří vůbec raw stravu neznají? Je těžké jim vysvětlit, v čem je raw strava jiná?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Pokud k nám někdo z ulice zavítá, většinou hned odejde. Hledají u nás rakvičky a indiánky, které nenajdou. Navíc ceny raw dortů jsou o dost vyšší než u klasických moučných dezertů, což je také důvod, proč tito lidé odcházejí. Nechtějí slyšet důvody a výhody našich dortů. Chápu to, také jsem dříve nebyla tak otevřená.“

Z nabídky Sweet Secret of raw - raw dort čokoládový, foto: Tomáš Hudolin.

Z nabídky Sweet Secret of raw - raw horká čokoláda, foto: Tomáš Hudolin.
 
Sylva (VitaStyle.cz): Používáte v raw cukrárně živočišné mléko a med? A co káva, ta je také raw? Může si u Vás dát zákazník i víno? Pokud ano, a měl by chuť na něco slaného, co mu k vínu nabídnete?
Veronika (Sweet Secret of raw): „V cukrárně živočišné mléko nepoužíváme, med ano, na přání do čaje, nebo do dezertů. Ve velké většině však používáme agáve sirup a na slazení kávy kokosový cukr. Káva raw není, ale dovedete si představit cukrárnu bez kávy? To by nebylo ono. Víno nabízíme, organické z malé vinice. K vínu si mohli hosté do nedávna dát raw sýry, ale aktuálně máme nové menu a tam již sýry nenabízíme. Budeme se věnovat spíše sladkému.“
 
Sylva (VitaStyle.cz): Teď malinko odbočíme k Vaší osobě. V jakém slunečním znamení jste se narodila?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Ve znamení panny.“

Sylva (VitaStyle.cz): Co byla Vaše první výdělečná práce?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Pracovala jsem ve společnosti Groupe SEB, která prodává kuchyňské přístroje Tefal, Moulinex, Rowenta a Krups.“
 
Sylva (VitaStyle.cz): Takže jste se kolem „kuchyně“ motala už při prvních pracovních příležitostech… Kde a jaké pracovní zkušenosti jste už stihla nasbírat, než jste se dostala do raw cukrárny?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Nejsem nestálý člověk. Byla jsem šest let v jedné společnosti, viz výše, a dalších šest let ve společnosti Laufen – u výrobce a prodejce luxusního koupelnového vybavení. Jistě každý zná českou značku Jika, která také pod společnost Laufen patří. V obou společnostech jsem pracovala v marketingu.“

Sylva (VitaStyle.cz): Vzpomenete si na nejoblíbenější jídlo a nejvíce nenáviděné jídlo Vašeho dětství?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Nenáviděné jídlo? To asi neexistovalo. Já jsem vždycky milovala veškeré jídlo, maminka mě vždycky chválila, jaký jsem vzorný strávník. Možná hrachová kaše nebyla na prvních příčkách, ale i to jsem snědla. A milované jídlo v dětství byly brambory s tatarkou, mimo jiných asi sto dalších jídel :-)“

Z nabídky Sweet Secret of raw - raw dort bílá čokoláda s borůvkami, foto: Tomáš Hudolin.

Z nabídky Sweet Secret of raw - raw velikonoční beránek, foto: Tomáš Hudolin.

Sylva (VitaStyle.cz): Na co jste si jako malá nejraději hrála? Čím jste chtěla jako velká být? Staly se Vaše dětské sny realitou?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Můj tatínek mě už od malička vedl k vaření, dostala jsem od něj dokonce i řád stříbrné naběračky (stříbrné naběračky na řetízku), byla jsem nadšený „pomahač“ v kuchyni odjakživa. Ale samozřejmě jsem chtěla být letuškou, popelářem, baletkou, asi jako každý. Pak asi v pubertě se vaření zase dostalo do popředí. Pořádala jsem doma nespoutané „žrací“ večírky pro všechny přátele, třeba 200 borůvkových knedlíků, nebo mexický večer a podobně. Neuvěřitelně mě uspokojovalo vidět spokojené jedlíky a to mi zůstalo dodnes.“

Sylva (VitaStyle.cz): Zdá se, že jste ve svém hlavním naplnění měla jasno už jak malá. :-) Máte před sebou nějaké další cíle a sny, které byste chtěla zrealizovat?
Veronika (Sweet Secret of raw): „Začala jsem vyrábět domácí kosmetiku bez chemie, kterou si zamilovali všichni moji známí, kdo ji vyzkoušeli. Bohužel naše legislativa nepřeje malým výrobcům přírodní kosmetiky, ale moc ráda bych jednou měla i obchůdek…. Zatím se spokojím s tím, že budu kosmetiku nabízet našim hostům v cukrárně.“

Tak to Vám určitě držím moc palce i pěsti, ať se Váš sen splní!
Děkuji Vám za inspirativní rozhovor.
Sylva
www.vitastyle.cz

Veronika (Sweet Secret of raw): „Také děkuji“.
www.sweetsecretofraw.cz

Praha, 12. 4. 2015

Pozn: © www.vitastyle.cz. Kopírování bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno (více zde »).

Zpět

Reklama:

Nejnovější články

Všechny články

© 2015-2024 VitaStyle.cz (www.vitastyle.cz) - všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode