Rozhovor s Bárou Novotnou aneb povídání nejen na téma: Žena a reklama

17.05.2015 19:59

... "A když to vydržíš až do večera, nepapat, tak uvidíš zlatý prasátko… Ale tati…? ... no…? A bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru? Musíš vydržet a budou i zuby… Ne ne, já nemusím, já už ho vidím! Jééééé…“

Víte, z čeho je tento citovaný rozhovor tatínka řezajícího vánoční stromek v lese, s přihlížející malou roztomilou dcerkou? Věřím, že mnozí z Vás tuto oblíbenou a veselou televizní reklamu znáte a už jste ji viděli, a možná i vícekrát. A proč jsem začala tento rozhovor právě citací z této reklamy? Protože žena, kterou jsem se rozhodla vyzpovídat pro čtenáře webu www.vitastyle.cz, je právě duchovní autorkou této reklamy. Tato žena, dlouho a úspěšně působící v oblasti reklamy, se jmenuje Barbora Novotná.

Bára Novotná (WOMAN) s Ruppertem

Sylva (VitaStyle.cz): Milá Báro, v kterém roce tato reklama vznikla a kdo všechno se na ní podílel?
Bára (www.womanagency.cz): „Už jí je 12 let a vymyslela jsem ji já a kolega Miro Minarových. Náš scénář potom režíroval Martin Krejčí.“

Sylva (VitaStyle.cz): Jaký úspěch tato reklama měla, získala například nějaká ocenění? Jaký pocit jsi z ní měla Ty osobně?
Bára (www.womanagency.cz): „ Získali jsme za ni lokální cenu Louskáček, Effie a byla vyhodnocena časopisem Strategie jako nejlepší reklama desetiletí, ale o těch cenách to není. Aspoň pro mě ne. Osobně je pro mě daleko cennější fakt, že je to reklama, kterou lidi milují, opakují její slova a každý rok se na ni těší. Prý si bez ní už většina neumí představit Vánoce. A to je krásný pocit pro mě, pro autorku.“

Sylva (VitaStyle.cz): Jak bys vlastně popsala svou aktuální pozici – profesi? Co přesně se pod tím pojmem skrývá?
Bára (www.womanagency.cz): „Momentálně pracuji ve své agentuře WOMAN (www.womanagency.cz) jako kreativní ředitelka a věnuji se vymýšlení reklam.“

Sylva (VitaStyle.cz): Podařily se Ti ještě nějaké další podobně či více úspěšné reklamy? Získala jsi nějaká ocenění? Jaká?
Bára (www.womanagency.cz): „ Ocenění je spousta, ale vlastně si je všechna ani nepamatuji, protože to opravdu není o nich. Další povedená z naší dílny je určitě reklama na sirupy Jupí – „…přinesl jsem Ti lahvinku...“. Bohužel ale nejvíce takových povedených kousků je v šuplíku. Klienti se většinou bojí nových pohledů a hledají ověřené jistoty. To mě trápí a kolikrát je to i demotivující, ale nevzdávám se a doufám, že ještě pár takových pecek uvedu v život.“

Sylva (VitaStyle.cz): Stalo se někdy, že jsi odmítla vymyslet reklamu na něco, co Ti bylo tzv. proti srsti, s čím jsi nesouzněla a tak jsi tuto zakázku odmítla?
Bára (www.womanagency.cz): „ Mám na klienty štěstí, odmítla jsem jen jednou pracovat pro půjčky, které hraničí s lichvou.“

Sylva (VitaStyle.cz): Angažovala ses někdy i v nějakých reklamních kampaních týkajících se bio potravin, ekologie či zdravého životního stylu a stravování?
Bára (www.womanagency.cz): „Letos jsem připravovala kampaň pro festival Evolution a byla to nejlepší spolupráce, co jsem kdy zažila.“

Sylva (VitaStyle.cz): Které typy reklam Tě nejvíce baví?
Bára (www.womanagency.cz): „S nápadem, vtipem a ideálně s přesahem, který zlidoví.“

Sylva (VitaStyle.cz): Narážíš při své práci v reklamě na nějaké mantinely či překážky, které například zbytečně omezují kreativitu a nápaditost reklamních spotů?
Bára (www.womanagency.cz): „Jak už jsem se tématu dotkla, jediným mantinelem je strach a hypotéky manažerů, kteří o reklamách rozhodují. Bojí se být odvážní a jiní, neb se bojí o své místo. Což se samozřejmě dá pochopit, také hypotéku mám :-), ale kreativitě a nápaditosti to rozhodně neprospívá.“

Sylva (VitaStyle.cz): Natáčení TV nebo rádiových reklam je asi pestrá a zajímavá práce. Zažila jsi během natáčení nějaké speciální okamžiky aneb jak se říká – máš nějaké ty „zajímavé historky z natáčení“?
Bára (www.womanagency.cz): „Tak určitě :-) Mimochodem hláška z reklamy, která také úspěšně zlidověla. Lidé se nejvíce ptají na prasátko... Bylo poprvé v lese, vyhnali ho totiž z pohovky a vyhřátého obýváku. Bylo nespokojené, nechápalo ten umělý sníh a běhat se mu tedy opravdu nechtělo. Nakonec se překonalo a odměnou mu byla jeho milovaná svíčková.“

Sylva (VitaStyle.cz): S kterými herci, zpěváky a jinými známými osobnostmi ses při své práci setkala? Kdo se Ti vryl nejvíce do paměti a proč?
Bára (www.womanagency.cz): „Setkala jsem se s mnoha tzv. známými osobnostmi. Setkání byla vždy něčím zajímavá a jedinečná. Jako setkání s kterýmkoli jiným člověkem. Každé setkání je inspirující a obohacující. Já rozděluji lidi na dobré a s problémem. Obklopuji se těmi s dobrým srdcem a je jedno, zda ho zná celý národ nebo jen přátelé.“

Sylva (VitaStyle.cz): Pojďme nyní maličko poodhalit Tvé soukromí. Kde a v jakém roce ses narodila?
Bára (www.womanagency.cz): „Narodila jsem se v Jeseníku a třicet mi už bylo :-)“

Sylva (VitaStyle.cz): Jaké školy jsi prošla, než ses dostala ke své práci?
Bára (www.womanagency.cz): „Studovala jsem na gymnáziu a potom na Grafické škole, ale vše, co umím, jsem se naučila až v praxi.“

Sylva (VitaStyle.cz): Kdy a za jakých okolností ses přestěhovala do Prahy?
Bára (www.womanagency.cz): „Do Prahy jsem se přestěhovala asi před 15 lety kvůli práci. Jinak bych určitě raději bydlela jinde. Třeba na Pálavě.“

Sylva (VitaStyle.cz): Vzpomeneš si na svou první vydělanou „korunu“? Na svou první brigádu nebo rovnou práci?
Bára (www.womanagency.cz): „Brigádničila jsem každé letní prázdniny. První vydělanou korunu, za mytí nádobí, jsem vhodila do automatu, aby se znásobila a hádej :-). Nic se nestalo a tak už jsem to víckrát nepokoušela :-)“

Sylva (VitaStyle.cz): Cestuješ ráda? Kde všude jsi byla a které země prozkoumala?
Bára (www.womanagency.cz): „Nejsem nadšeným cestovatelem. Nemám puzení, ale samozřejmě občas někam vyrazím. Pracovně jsme byla nejdál v Kolumbii a Brazílii na natáčení a samozřejmě to bylo super.“

Sylva (VitaStyle.cz): Jak bys popsala svůj charakter? Jak sama sebe vnímáš?
Bára (www.womanagency.cz): „Asi se odpovědí trochu odchýlím od otázky, charakter je nadlouho, ale jsem šťastná, žiju krásný život, jsem se sebou spokojená, dělám práci, co mě baví a beru za ni peníze. A hlavně mám ve svém životě spoustu super přátel.“

Sylva (VitaStyle.cz): Víš, v jakém slunečním znamení ses narodila, případně s jakým ascendentem? Máš pocit, že na tebe tzv. sedí nebo obecně přiřazované vlastnosti k těmto znamením u sebe vůbec nepozoruješ?
Bára (www.womanagency.cz): „Jsem poslední den Raka, ale podle hvězd už Lev. No, komplikovaná kombinace vlastností :-) Rodinný, usedlý a emotivní Rak plus temperamentní a hrdý Lev. Trošku se to pere. Ascendent nevím a netrápí mě to.“

Sylva (VitaStyle.cz): Co pro Tebe znamená pojem „víra“. Věříš v něco či někoho?
Bára (www.womanagency.cz): „Určitě. Věřím v boha s malým b, v určitou sílu a dobro.“

Sylva (VitaStyle.cz): Jaká byla Tvoje nejoblíbenější hračka, když jsi byla malá?
Bára (www.womanagency.cz): „Nuda, asi panenka Barborka. Měla tehdy převratnou dírku na dudlík.“

Sylva (VitaStyle.cz): Na co sis v dětství nejraději hrála? Čím jsi jako dospělá chtěla být?
Bára (www.womanagency.cz): „Rozhodně veterinářkou, ale pak jsem pochopila, že bych umírala s každým zvířátkem.“

Sylva (VitaStyle.cz): Co Ty a rodina? Máš muže, děti?
Bára (www.womanagency.cz): „Mám rodinu, čímž myslím rodiče a jsou skvělí. Máme moc hezký vztah. Partnera, se kterým bych chtěla založit svou rodinu, jsem ještě nepotkala, ale myslím, že už se to brzy stane ;-)“

Sylva (VitaStyle.cz): Měla jsi nebo máš nějaké domácí mazlíčky, své zvířecí kamarády?
Bára (www.womanagency.cz): „Jako dítě jsem měla psa a pořád jsem se odhodlávala si pejska pořídit i v Praze. Nakonec přišel čas a mám psa Rupperta. Omylem osrstěného Peruánského naháče, takže vypadá jako street teriér :-). Z Aukra v dražbě od korunky. Nakonec to byla bitka hodná jeho skvělé povahy.“

Sylva (VitaStyle.cz): Tvé nejoblíbenější činnosti a zájmy? Co tě baví a co naopak nesnášíš (nemusíš)?
Bára (www.womanagency.cz): „Miluju přírodu, les a víno. Nově jsem si zamilovala Nordic walking, ale bez parťáků to není ono. Nesnáším chodit do prudkého kopce a uklízení. Jako dítě jsem nesnášela cokoli kolem zahrady, ale v poslední době mě to víc a víc baví, tak třeba se na stará kolena zamiluji i do vysavače.“

Sylva (VitaStyle.cz): A teď ještě otázka na téma zdravý životní styl. Co konkrétně Ty děláš pro to, aby sis své zdraví udržela a cítila se dobře? Jaká je Tvoje vlastní definice „zdravého životního stylu“?
Bára (www.womanagency.cz): „Myslím, že každý má svou cestu a vyhovuje mu něco jiného. Důležité je poslouchat své tělo, naučit se mu rozumět a dělat mu dobře. Já svou cestu našla a konečně dospěla k tomu, že chci zhubnout. Tak se taky stalo – 50 kg za rok dole, žádné nemoci a cítím se božsky.“

Sylva (VitaStyle.cz): Tak to gratuluji! A jak se udržuješ v pohodě? Co Ti pomáhá zvednout náladu, když okolnosti nejsou zrovna „růžové“?
Bára (www.womanagency.cz): „Procházka se psem a pochvala od přátel, vlastně klidně i od nepřátel :-)“

Sylva (VitaStyle.cz): Na co jsi ve svém životě zatím nejvíce „pyšná“, v tom pozitivním slova smyslu? Co se Ti povedlo?
Bára (www.womanagency.cz): „Není to jedna věc, je to komplex věcí. Dělám práci, co mě baví, s lidmi co jsou fajn, mám super rodinu, přátele a sama se sebou jsem spokojená.“

Sylva (VitaStyle.cz): A je naopak něco, co se Ti povedlo nejméně nebo co jsi tzv. propásla nebo co byla v aktuální situaci pro tebe „prohra“? Dokážeš v tom vidět s odstupem času i nějaký přínos? Aneb jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré?
Bára (www.womanagency.cz): „ Neřekla bych, že jsem něco propásla, vše je tak, jak má být, akorát to občas člověk pochopí až s odstupem. Vše, co mě v danou chvíli kdysi trápilo, se vždy posléze ukázalo jako bezva zkušenost a nejlepší řešení.“

Sylva (VitaStyle.cz): Máš nějaké přání týkající se Tvé práce či osobního života? Máš před sebou nějaké cíle, kterých chceš dosáhnout?
Bára (www.womanagency.cz): „Ráda bych dál vymýšlela dobré reklamy a uvedla v život ty šuplíkové perly. Třeba jednu pro Kofolu - lepší jsem nikdy nevymyslela, ale holt to klient vidí jinak, to je život. A taky bych ráda našla toho pravého, se kterým budu poprvé chtít založit rodinu a cítit, že je to tak správně.“

Děkuji Ti za zajímavý rozhovor a přeji Ti, aby se Tvá přání vyplnila co nejdříve!
Sylva
(www.vitastyle.cz)

Také děkuji :-)
Bára
(www.womanagency.cz)

Praha 17. 5. 2015

Zleva: Bára Novotná (WOMAN), Sylva Petrová (VitaStyle.cz)

Pozn: © www.vitastyle.cz. Kopírování bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno (více zde »).

Zpět

Reklama:

Nejnovější články

Všechny články

© 2015-2024 VitaStyle.cz (www.vitastyle.cz) - všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode